Yhteyden tunne on varmasti yksi avain. David Meerman Scott kirjoitti blogissaan oivallisesti asiakassuhteen kehittämisestä.
Jotain samanlaista sain tänään todistaa ystäväni kukkakaupassa. Miinanköynnös oli auki toista päivää.
Jo useampi asiakas on riemastunut löytäessään hänet:
"Täälläkö sinä olet? Olen kaivannut sinua!"Miina oli opittu tuntemaan ensimmäisessä työpaikassaan. Kun hän "katosi" sieltä, tie hyvän kukkakauppiaan luo oli poikki.
"Hyvä että tulit. Nyt minun ei tarvitse enää pettyä.."Valikoima, tapa tehdä työtä ja palvella asiakkaita sekä kädenjälki ovat asioita, joihin asiakas kiintyy.
Yhteistyökumppanien kohdalla puhun usein kemiasta: sitä joko on samalla aaltopituudella - tai ei ole. Asiakkaalla on vapaus valita.
Meitä asiakkaita on monenlaisia ja tarpeita sitäkin enemmän. Niinpä myös tarjontapuolella on yllin kyllin tilaa erilaisille palvelukonsepteille ja persoonille. Ne pitää vain oivaltaa ja soveltaa omaan asiakaskuntaan.
Tämähän on juuri sitä markkinoinnin "peruskauraa", palvelujen profilointia erilaisiin asiakassegmentteihin.
Kyse on myös rehellisyydestä ja aitoudesta; Googlemaisesta intohimosta ja visiosta. Miinan kädenjälki näkyy kaikessa, asetelmista käyntikortteihin ja käärepaperiin. Pienistä yksityiskohdista syntyy palvelun persoona. Ensi-ihastuksesta kasvaa onnistumisten kautta asiakasuskollisuus.
Jos liikutte Nastolassa, poiketkaapa kurkistamaan! Miinanköynnös on jouluun saakka avoinna apteekin vieressä, Kukkastie 24.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti