tiistai 24. marraskuuta 2009

Sosiaalinen media avuksi markkinointiin

Viestintä on kuin katiska tai suppilo. Jos keinoja ja kanavia on vain yksi, todennäköisyys saada kokoon laaja joukko on pieni, tuon pienen aukon kun kohtaa ehkä vain joka sadas ohikulkija.

Mutta jos laajennammekin katiskan suuaukkoa tahi kylvämme veteen useampia katiskoja, suuren saaliin todennäköisyys kasvaa eksponentiaalisesti. Temppu vain oli ennen vanhaan, maksullisen median aikaan, vietävän kallis. Nyt avuksi on saatu sosiaalinen media.

Laatu ratkaisee

Tarjontaa ei ole "minä-minä-me ja vielä kerran meidän tuote". Se on yksipuolista huutamista jota useimmat meistä inhoavat ja kulkevat ohi korvat ummessa.

Pikavoiton tavoittelukaan ei kannata, sillä oikeasti kyse on palvelemisesta. On siis osattava tarjota toimiva ratkaisu tarvitsijalle, on kyettävä tuottamaan lisäarvoa asiakkaalle. Sisältö ratkaisee!

Jippo on löytää aihe, jossa meitä kaivataan, tunnistaa konkreettinen tarve ja tarjota siihen sopiva ratkaisu. Onnistujalle kun sosiaalinen media tarjoaa ympäristön, jossa suosittelun hyvä kello kuuluu suloisen kauas.

Adam Singer kertoo the Future Buzzissaan, miksi sosiaalinen media on Se Hakukonestrategia.

Katso kuva ja vakuutu sisällön merkityksestä!


1 kommentti:

  1. jepjep. Sosiaaliset mediat ovat suodattimia, joiden tarkoitus on erotella pohjasakka pohjalle ja nostaa paras sisältö pintaan, lues lisää tuoreesta sisällöstä

    VastaaPoista