Previously on (osa 1)..
Pääsimme siis jyvälle, miten haluamme käyttäytymisen muuttuvan. Ainakin helpot tapaukset verkkoon! Ja ainakin kaikki ne, joita virastojen aukioloaika ahdistaa tai puhelimessa jonotus puuduttaa.
Ja nyt sitten vaan töihin. Eikun höh.. Kenellekäs me oikein puhutaan?? Mistä löydämme ne oikeat asiakkaat, jotka haluavatkin verkkoon?
Asiakkuus
eAsiakkuuden ymmärtämistä varten tarvitsimme tiedon, ketä verokortin muuttajat oikein olivat. Ei sellaista tietoa ollut valmiina olemassa. Eikä sitä nyt mitään "vaan markkinointia" varten ryhdytty kaivamaankaan. Onneksi itse VKV-palvelun kehittäjät tiesivät ne suurimmat ryhmät: opiskelijat, etuuksien saajat, eläkeläiset ja peruspalkansaajat.
Kaikki muu olikin sitten sumummassa:
- Missä he asuivat?
- Minkä ikäisiä he olivat?
- Missä muissa asioissa he asioivat kanssamme?
Taistelu tiedosta siis jatkuu..
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti