maanantai 27. huhtikuuta 2009

Markkinointi on ja ei ole..

Markkinointi ei saa olla vain pinnallista paketointia, pelkkää brändikäärettä! Sen täytyy olla jotain syvempää.. Sen täytyy ulottaa juurensa asiakkaan tarpeeseen. Sen täytyy vahvistua syvällä tuotteen tai palvelun ytimessä niin, että vastaus etsijänsä tarpeeseen on kuin intuitiivinen ihastuksen huokaus. Vasta sen jälkeen se voi puhjeta kukkaansa esillepanossa; kiiltävässä kääreessään tai loistavassa paikassa tai ajassa jossa se tarvitsijansa kohtaa.

Jos meillä kerran on varaa panostaa merkittäviä summia ePalvelujemme rakentamiseen, on tuo rakennusinvestointi saatava myös kannattavaksi. Kannattavuus voi syntyä vasta riittävällä ePalvelujen käytöllä ja sen tuomalla kustannussäästöllä.

Jotta voimme edelleen pienentää asiakkaille verotuksen toimittamisesta aiheutuvaa kustannusta, meidän on onnistuttava siirtämään asiakkaitamme tehokkaasti verkkoon. Siirtyminen työvoimaintensiivisen rutiinipalvelun tuottamisesta asiakkaalle suuremman lisäarvon tuovaan neuvontaan oli strateginen valinta - markkinointi on strateginen valinta.

Samaan aikaan puhuttiin paljon maamme kilpailukyvystä. Talermo & kumppanit käynnistivät StratMark-hankkeen: liikkeen, joka tähtää markkinoinnin ymmärtämisen ja arvonnoston kautta Suomen liike-elämän pitkäaikaisen kansainvälisen kilpailukyvyn
pysyvään korottamiseen. StratMark-manifesti puki sanoiksi strategisen markkinoinnin kuusi teesiä. Bingo!

Sales — when done right — is more than a job. It is an art. It is a high-wire act. It is, as Arthur Miller immortally said, being out there “on a smile and a shoe shine.” It is learning the product you are selling, learning it so well that you can describe it while doing a pirouette of smiles for the customer and talking about the latest football scores. It is knowing human nature so well that you can align the attributes of your product or service cleanly with the needs and wants of your customers. (Ben Stein in New York Times)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti