Sateen suhistessa - pitkästä aikaa! - lomalta palaileva kansa ruuhkauttaa kaupunkeihin johtavia teitä. Toimistoissa iloinen puheensorina saattelee palaajat jälleen ajan tasalle raukeiden kesäviikkojen toimistotapahtumista.
Hyvä loma onkin katkaissut lähimuistin käsivarren niin, että ennen kesää luodut "Jatka tästä" -listat tulevat tosi tarpeeseen, jotta kaikki langanpäät taas saa kiinni.
Viimeinen älyllisempi postaukseni käsitteli kutkuttavasti samaa kuin rapakon takana on kirjailtu asiakaskeskeisestä suunnittelusta.
Verottaja on jo pitkään harjoittanut tuota "asiakas keskiössä" -ajattelua: keräämme kaiken voitavan tiedon sen lähteeltä ja kertaalleen, ja kansalainen sitten vain tarkistaa ja täydentää tiedot. Aivan oikein, puhun taas Veroilmoitus verkossa lippulaivastamme. Olemme siis vahvasti byrokratian keventämisen tiellä, ja kuusi kymmenestä käyttäjästä halusi antaa kiitosta palvelun käytöstä.
Totta on myös, että etenemisemme niiiiin kovin hidasta. Ykköstehtävämme yhteiskunnassa on edelleen verotulojen kerääminen. Kaiken hypenkin keskellä virkamiesten valinta on mieluummin vara kuin vahinko. Niinpä odottavan aika käy pitkäksi, kuten kuvailee kommentti toiseen postaukseen VM:n blogissa.
VM:n blogi kai kertoo siitä, että viestinnän saralla myös valtio on pääsemässä vauhtiin. VM lähti kesän kynnyksellä Sailaksen johdolla sosiaalisen median tielle. Nimittävät palstaa varovasti kolumniksi.. hyvä niinkin. Jänskä siis nähdä, miten me jäyhät virkamiehet vielä kirimmekään itsemme sosiaalisen median salamansukkelan pulssin rytmiin..
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti