maanantai 21. syyskuuta 2009

Tuonne minäkin tahdon töihin!

Jos todella on niin, että lamasta selvittyämme vastaamme kävelee työvoimapula, hyvän työnantajakuvan merkitys nousee arvoon arvaamattomaan.

Kiristyvillä työntekijämarkkinoilla julkishallinto kisaa kovien menestyjien kanssa. Meidät valitsee se työntekijä, joka kokee tarjoamamme omakseen.

Talon työnantajakuva rakentuu samojen lainalaisuuksien alla kuin minkä tahansa brändituotteen mielikuva. Kokemukset, omat ja toisten, mutta myös huhupuheet rakentavat sitä.
  • Tuotteet ja palvelut
  • Markkinointi ja viestintä
  • Asiakaspalvelu: henkilöstö ja tilat
  • Asiakastutkimustemme mukaan verottaja on onnistunut luomaan asiakkaansa arkeen helpotusta. Lähtökohta on tehdä asiat taustalla asiakasta vaivaamatta. Filosofiamme on ylenkatsottua kansainvälisissä arvosteluissa mutta pohjoismaalaisittain sitä on arvostettu.

    Yhä enemmän yleistyy myös perehtyminen talon tapoihin etukäteen. Tutun tutuilta kysytään, millaista yrityksessä on
  • Innovatiivisuus
  • Tuotekehitys ja tekemisen meininki
  • Tuloksellisuus ja tuottavuus
  • Tulevat työntekijät ovat yksilöllisempiä kuin edeltäjänsä. He eivät ole valmiita luopumaan itsestään kenenkään puolesta, ei unelmiensa työpaikankaan. Heitä inspiroi asia, haastaa substanssin osaaminen. He nauttivat Brio-ilmiöstä (osaamisen riemusta)! He antavat parhaansa ja kehittyvät ryhmässä yhä paremmiksi.
    Voittajajoukkueeseen tarvitaan eri-
    laisia pelaajia: on eri tehtäviä rutiineista
    johtamiseen. Töissä saa olla myös kivaa.
    - Fennian henkilöstöjohtaja (s.7).
    Jos julkisen sektorin liian innokas työntekijä sammutetaan sanomalla: "Kuule, täällä ei ole tarkoituskaan viihtyä, tänne on tultu tekemään töitä", kumman työnantajan puoleen sinun vaakakuppisi kallistuisi?

    Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti