Samaan aikaan ePractice arvioi eurooppalaista eJulkishallintoa. Välitulokset valmistuivat kilvan verotuksemme kanssa: verkkopalvelumme kuorittiin 259 kisaajan joukosta finalistien kermaan.
Viime viikolla valmistelut ryöpsähtivät kunnolla käyntiin. Tuomaristolle esittäydytään messuosastolla, se on suunniteltava. Mutta mitä muuta tarvitaan? Millä erotumme 52 kilpailijan joukosta? Aloitan kokonaisuudesta: onnistunut kampanja on osiensa summa.
Asiakas ei saa pudota verkosta!
Parhaatkin ponnistelut tarjoavat joskus surullista nähtävää. Toissaviikkoinen hallinnon 200-vuotisjuhla listasi tapahtumaan osallistuvat virastot mallikkaasti. Mutta sitten asiakkaan kulku verkosta virastoon katkesi. Kopin lähetetystä asiakkaasta halusi omalta etusivultaan enää muutama, vaikka osallistujia oli sentään yli 150!
Verkkokaupassa perusläksy on, ettet voi pudottaa asiakasta hetkeksikään. Muuten menetät hänet. Aloitan siis verkkopresenssistä:
Vaihe I: Varmista, että uutinen ja materiaali löytyy kaikkialla verkossasi.
Vasta sen jälkeen voi viestintä alkaa.
Samaa "kamppis -sivu" -problematiikkaa mietitään koululaisten kanssa; kuinka rekennetaan toimivat leirikoulusivut, kenelle viestitään, mitä viestitään ja miten suhtaudutaan kriittisesti netissä olevaan tietoon. Mielenkiintoista. Sen minkä nuorena oppii vanhana taitaa.
VastaaPoista