
Visionäärit tekevät usein juuri ahdingon aikana tiikerinloikan. Syntyy uusia tuote- tai palveluinnovaatioita, ja toiminta tehostuu. Muutoksen saa liikkeelle pakko, mutta mikä saa aikaan onnistumisen?
Eiköhän se ole näkemys asiakkaan parhaasta yhdistettynä oman toiminnan tehostamiseen. Silloin 1+1>2 eli syntyy se kuuluisa win-win.
Asiakasymmärrys on vastaus tähän. Markkinoinnilla on (tai pitäisi olla!) hallussaan kaikki asiakastieto mutta vielä enemmän: asiakaspalaute. Palvelun käyttäjät nimittäin haluavat vaikuttaa, ja usein juuri he antavat ne parhaat kehitysvinkit - ja ihan ilmaiseksi.
Siksi markkinointi on avain menestykseen. Se ymmärtää asiakkaan tarpeet ja laajassa merkityksessään voi yhdistää yrityksen kaikki toiminnot asiakkaan palvelemiseksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti