Mikael Jungner jakaa kokemuksiaan uudenlaisesta johtajuudesta, jolla tuottavuus oikeasti voidaan nostaa siivilleen, työn mielekkyydestä nyt puhumattakaan.
Samaa ajatusta on uusissa hittilahjoissa, joita sivusin yhteiskuntavastuuta käsitelleessä postauksessani.
Kansantaloustieteilijät ovat jo pitkään esitelleet käppyröitä, joissa bruttokansantuote kyllä nousee, mutta kokemus onnellisuudesta on jämähtänyt vaakasuoraan viivaan. Mistä on kyse?
Raha tuo onnea vain tiettyyn rajaan asti. Ajatus perustuu ikivanhaan rajahyödyn käsitteeseen. Käytännössä "homo consumeris" törmää siihen ahneuden raitilla: "Ei ole ensimmäisen *** voittanutta!"
Tähtien tilalle voit sijoittaa minkä tahansa muistojesi kohokohdasta:
Uutinen on puhdasta draamaa kuluttamiseen ja ainaiseen kasvuun pohjautuvassa yhteiskunnassamme. Muutos on uhka mutta aina myös uusi mahdollisuus. Jännittävää on se, että uuden yhteisöllisen median aikaan me kaikki saamme äänemme kuuluviin.
Avainsanoina ovat mielekkyys ja jakaminen. Yhtäältä kolkuttelemme perustarpeidemme ovilla: kun aikaa jää ruoan ja juoman pyydystämiseltä eikä vaarakaan vaani, seuraavaksi tahtoisimme seuraa. Toisaalta on kyse paluusta vanhoihin arvoihin: se nyt vaan tuntuu hyvältä voida auttaa.
Tästä voi syntyä jotain uutta!
Jakamisesta ja sen synnyttämästä asiantuntijan arvosta postissani Markkinoinnin vuosi bloggaajana
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti