Saamme anoppini kylään, ja äsken soitellessamme katsastimme VR:n kesän aikataulut. Kauhavan asema ei enää palvele, mutta liputhan saa junasta, muistin.
Mutta sittenkin yllätyin, kun rakas eläkeläisemme ilmoitti ostavansa lippunsa verkosta. (Mitä se sanoo minusta verkkopalvelujen markkinoijana? Ennakkoluuloinen?!?)
Lippu on parasta ostaa verkosta, jotta saa istumapaikan! Siis junasta saa kyllä lipun itselleen, mutta paikkalippujen tietoja ei mobiileilla konduktööreillä vieläkään ole. Hmm.. onko se tosiaan niin vaikeaa?
Itse ihastelen vieläkin palvelukokemuksiani, kun olen varannut verkossa paikkoja leffaan tai oopperaan. Samoja lippuja myyvät sedät ja tädit tiskeillä toimistoissa ja samat liput (ja varaukset ja jo ostetut paikat) näkyvät verkossa, missä kuka tahansa pääsee varaustaan vielä muuttelemaankin. Se on siis tehty, eikä sama logiikka pätisi tässäkin?
Tietty konnarin kannettava..öö..aparaatti on näytöltään pieni, joten käyttöliittymää on rukattava rajusti..
Vertaan hetken paikkalippujärjestelmää ja Verottajan jättijärjestelmiä. Tuhansia istumapaikkoja mennä vilistämässä päivittäin pitkin poikin Suomea, pakkasessa ja helteessä. Tunnen yhtäkkiä lukkarinrakkautta.
Me dinosauruksetkin kyllä arvostamme sinua, rakas asiakas, mutta tarpeitasi on liian usein liian vaikeaa täyttää natisevilla perusjärjestelmillämme, joita ei ole tehty alun perin palvelua varten. Työ jatkuu.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti